Zakaji in zatoji radovednosti
Letošnji teden otroka z naslovom “Zakaji in zatoji radovednosti” kliče k spodbujanju otrokove naravne želje po raziskovanju, učenju in odkrivanju sveta okoli sebe. V tej luči smo se tudi na šoli v tem tednu trudili, da ustvarimo okolje, kjer otroci lahko razvijajo svojo radovednost in se učijo skozi igro ter različne dejavnosti.
This year’s Children`s Week themed »Whys and Becauses of Curiosity« encourages the child’s natural desire to explore, learn and discover the world around them. At school we made an effort to create an environment where children can develop their curiosity and learn through games and other activities.
Prevedla: Ben Moravec Medle in Lan Žiberna (7.b)
Diese Woche als eine ganz besondere Kinderwoche mit dem Titel »Warum und darum« ruft die Kinder zu den Wünschen nach der Forschung, dem Lernen und Entdecken der Welt um sich herum. In diesem Licht haben wir uns schon auf unserer Schule in dieser Woche bemüht, dass wir die Umwelt ermöglichen, wo die Kinder ihre Neugierigkeit entwickeln können und lernen durch das Spiel und andere Aktivitäten.
Prevedla: Isabella Leana Burkat (9. r.)
Zakaj žirafa ima dolg vrat?
Zakaj je sonce šlo že spat?
Zakaj na svetu ni miru?
Zakaj odgovorov ni tu?
Takšna in še veliko bolj zapletena vprašanja so si učenci naše šole zastavljali v tem tednu. Radovednost je lastnost, značilnost radovednega človeka, in hkrati želja vedeti, izvedeti stvari, ki jih ni nujno potrebno vedeti, pravi SSKJ. In otroci so mojstri v zastavljanju vprašanj, na katera tudi odrasli mnogokrat nimamo odgovorov.
Njihovo raziskovalno radovednost smo v Tednu otroka razvijali na različne načine:
Na prostem so raziskovali, kaj vse nam ponuja narava.
Na vprašanja »Zakaj« so na različne načine sami poiskali odgovore.
Na mnoga zanimiva vprašanja sta jim odgovarjala tudi policista, učitelji in sošolci.
Vprašanje »Zakaj je lepo biti otrok?« smo jim zastavili tudi učitelji.
Prebrali smo jim letošnjo poslanico, ki jo je zapisal dr. Miha Kos, ambasador Tedna otroka 2023. O radovednosti pravi takole:
“Brez radovednosti človeštvo ne bi preživelo. Radovednost rodi ustvarjalnost, ta pa naprej inovativnost in podjetništvo. Vendar to ne gre čisto samo od sebe. Potrebno je vlagati energijo, ki se ji reče: “USTVARJANJE VARNEGA OKOLJA ZA DELANJE NAPAK”! Lastne napake so najboljša šola. Na lastnih napakah se učimo. Na lastnih – ne na tujih. Zato je tako pomembno, da napake dopuščamo, jih nagrajujemo in nikakor ne kaznujemo. Dopuščanje napak pomeni spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in učenja. Kaznovanje napak pomeni ubijanje radovednosti. Einstein je dejal: “Kdor še nikoli ni naredil napake, še nikoli ni ustvaril ničesar novega.”
Radovednost pa je povezana tudi z dobro voljo in dobrim počutjem, zato je treba poskrbeti tudi za to. Ob Tednu otroka so si naši najmlajši v kinu Cineplexx ogledali risanko, učenci 2. in 3. triade pa film, posnet po resničnem dogodku.
Za učence 1. in 2. triade smo pripravili tudi Sejem igrač, kjer so učenci svojo igračo zamenjali z igračo nekoga drugega.
Za učence prijateljskih razredov so napisali lepe misli in pisma. Družili so se s prijateljskimi razredi ter v oddelku podaljšanega bivanja pripravili Lego izziv.
Ob Tednu otroka so se seveda tudi učili. Med drugim so se naučili izdelati animacijo.
Ob koncu pestrega tedna pa so zapisali sporočila odraslim. In kaj nam sporočajo?