Svetovalna delavka na OŠ Brusnice je Andreja Klemenc.
tel.: 07/33-46-823
e-mail: andreja.klemenc@os-brusnice.si
Delo šolske svetovalne delavke je interdisciplinarno. Namenjeno je izboljšanju in poglabljanju vzgojno-izobraževalnega dela ter skrbi za celovitejši razvoj otrok in odraščanja mladine.
Šolska svetovalna delavka je pri svojem svetovalnem delu usmerjena predvsem preventivno.
Svetuje učencem, učiteljem in staršem; sodeluje z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja šole in opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela ter opravlja poklicno svetovanje.
Svetovalna delavka (pedagoginja) in njena področja dela:
VPIS OTROK V ŠOLO
Področja aktivnosti so naslednja:
-
vpis šolskih novincev v skladu z Zakonom o OŠ ter navodili in priporočili;
-
svetovanje staršem bodočih prvošolcev na roditeljskih sestankih v VVO;
-
organizacija vsaj dveh srečanj učiteljic 1. razreda in vzgojiteljic, reševanje strokovnih dilem in navajanje na timsko delo v devetletni osnovni šoli;
-
priprava gradiva o šolskih novincih;
-
organizacija oddelkov 1. razreda in sodelovanje pri njeni izvedbi, pomoč učiteljicam pri začetnih stikih z učenci 1. razreda in njihovimi starši (vabila, priprava učilnice, priprava prvega šolskega dne);
-
priprava in izpeljava 1. roditeljskega sestanka za vse starše prvošolcev pred začetkom šolskega leta;
-
pomoč učencem in staršem pri vključevanju v šolsko življenje.
SVETOVALNO DELO Z UČENCI
Področja aktivnosti so naslednja:
-
skrb za humanizacijo odnosov, šolsko kulturo, vzgojo, klimo;
-
učne navade v 5. razredu in 6. razredu;
-
pomoč učencem s specifičnimi učnimi težavami;
-
svetovanje učencem na relaciji učitelj – učenec v iskanju ustreznih metod in oblik dela znotraj razreda in spoznavanje osebnostnih značilnosti ter iskanje skupnih poti za reševanje problemov;
-
vodenje skupinskih razgovorov z učenci razrednih kolektivov o izboljšanju učnega uspeha, o oblikovanju razrednega kolektiva in izboljšanju razredne klime;
-
neposredna pomoč pri učnih težavah posameznikom in skupinam učencev;
-
priprava in vpeljevanje preventivnih programov za preprečevanje odvisnosti.
SVETOVALNO DELO S STARŠI IN UČITELJI
Področja aktivnosti zajemajo:
-
individualno svetovanje staršem otrok, ki imajo učne, vedenjske ali druge težave;
-
organizacija roditeljskih sestankov s strokovno tematiko in izvedba posameznih tem;
-
oblikovanje raznih navodil, obvestil, vabil, anket, vprašalnikov v zvezi s sodelovanjem staršev in šole;
-
analiza pojavov znotraj kolektiva, v sodelovanju z razrednikom, akcijsko načrtovanje korakov za spreminjanje obstoječega stanja;
-
priprava in organizacija roditeljskega sestanka staršev, ki imajo otroke v podaljšanem bivanju.
SVETOVALNO DELO Z VODSTVOM IN PEDAGOŠKIMI DELAVCI ŠOLE
Področja aktivnosti zajemajo:
-
sodelovanje pri načrtovanju, realizaciji in analizi ter evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela na šoli;
-
sodelovanje pri strokovnih posvetih o posameznih sestavinah učiteljevega dela in življenja šole;
-
sodelovanje na pedagoških in redovalnih konferencah;
-
sodelovanje na strokovnih aktivih in timskih sestankih;
-
svetovanje in pomoč učiteljem pri delu z učenci s posebnimi potrebami; evidentiranje otrok z negativnimi ocenami v drugem ocenjevalnem obdobju in organizacija timskega pristopa pri razreševanju VIZ situacije;
-
svetovanje učiteljem o delu učencev z vidika pridobivanja učnih navad, metod in tehnik učenja;
-
pomoč učiteljem pri različnih pedagoških nalogah;
-
sodelovanje z učitelji pri pripravi individualiziranih in individualnih programov za OPP.
RAZVOJNO PROUČEVALNO DELO
Področja aktivnosti so predvsem:
-
priprava letnega delovnega načrta za podaljšano bivanje in skrb za realizacijo;
-
priprava urnika dejavnosti v PB;
-
analiza stanja v oddelkih PB z vidika strukture vključenih;
-
sodelovanje in aktivno vključevanje v devetletno osnovno šolo;
-
sodelovanje v programih za zmanjševanje nasilja med vrstniki ter nasilja nasploh in izboljšanje discipline;
-
sodelovanje s specialnimi institucijami (ZRSŠ, Posvetovalnica za učence in starše, svetovalni centri, Razvojna ambulanta Novo mesto, društva za delo z učenci s posebnimi potrebami, Pedagoški inštitut v Ljubljani …);
-
sodelovanje v različnih raziskovalnih in projektnih nalogah ter inovacijskih projektih.
POKLICNA ORIENTACIJA
Področja aktivnosti so:
-
ure poklicnega svetovanja;
-
skupinsko in individualno delo z učenci 8. in 9. razreda ter posamezniki, ki zaključujejo šolanje v nižjih razredih OŠ;
-
izvajanje razširjenega programa poklicne orientacije v 9-letni OŠ (sodelovanje pri organizaciji in izvedbi tehniških in naravoslovnih dni z vključevanjem vsebin s področja poklicne orientacije);
-
izvajanje aktivnosti z zavodom za zaposlovanje, srednjimi šolami, CIP-som, podjetniškim centrom in drugimi organizacijami;
-
individualno svetovanje, pogovori s starši in učenci pred vpisom v srednjo šolo;
-
izvedba vpisa v srednje šole, svetovanje v obdobju preusmerjanja in omejitev vpisa;
-
vnašanje podatkov o učnem uspehu učencev 9. razreda v program LOGI (januar in junij);
-
sodelovanje pri roditeljskih sestankih za starše 8. in 9. razreda;
-
vodenje postopkov v zvezi s predlogi za dodelitev Zoisove štipendije (sodelovanje pri evidentiranju kandidatov, zbiranje dokumentacije in oblikovanje predlogov).
SOCIALNA PROBLEMATIKA NA ŠOLI
Področja aktivnosti so:
-
oblikovanje seznama učencev, ki imajo subvencionirano malico;
-
oblikovanje seznama učencev, katerim stroške za kosilo regresira MO Novo mesto;
-
oblikovanje seznama učencev, katerih starši ne zmorejo plačila stroškov zimske, poletne šole v naravi, taborjenja, izletov, ekskurzij, predstav …;
-
oblikovanje seznama učencev, ki imajo subvencionirane učbenike in delovne zvezke (sodelovanje s knjižničarko);
-
sodelovanje pri reševanju problemov, ki izhajajo iz socialne problematike v družini učenca (rejništvo, dolgotrajne bolezni, ločitev ali smrt staršev, zasvojenost …).
DELO Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
Področja aktivnosti zajemajo:
-
spremljanje vzgojno-izobraževalnega dela gibalno oviranega učenca in njegove asistentke, sodelovanje z razredničarko, starši in strokovnjaki razvojne ambulante, priprava individualiziranega programa;
-
spremljanje vzgojno-izobraževalnega dela dolgotrajno bolnih učencev, sodelovanje z razredničarko, starši in predstavniki bolnišnične šole in pediatrične klinike, priprava individualiziranih programov;
-
spremljanje šolanja tujcev (postopki všolanja ali prešolanja).
NACIONALNI PREIZKUSI ZNANJA PO DRUGEM IN TRETJEM OBDOBJU ( v 6. in 9. razredu)
ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
Z vstopom v program devetletne osnovne šole se je povečala tudi skrb za odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci.
Nekatere aktivnosti v zvezi z nadarjenimi potekajo na naši šoli že vrsto let, odslej pa bo to delo še bolj sistematično in široko zastavljeno. Vključevalo bo: evidentiranje, identifikacijo, seznanitev in mnenje staršev ter delo z nadarjenimi učenci. Izobraževanje se izvaja v skladu z Zakonom o osnovni šoli, 12. člen. Sodelujejo vsi pedagoški delavci in svetovalna služba.
DRUGO DELO
Področja dela zajemajo še:
-
govorilne ure, pedagoške in redovalne konference, roditeljske sestanke, timske sestanke;
-
izobraževanje, študijska skupina šolskih svetovalnih delavcev, seminarji;
-
sodelovanje v šolskih in republiških projektih;
-
sodelovanje pri pedagoškem vodenju šole;
-
pripravljanje in vodenje posamezne pedagoške konference;
-
svetovanje in pomoč pri uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalno delo;
-
v sodelovanju s strokovnimi delavci izdela Letni delovni načrt šole;
-
pripravljanje publikacije šole;
-
sodelovanje pri kadrovanju;
-
pregledovanje šolske dokumentacije;
-
sestava poročil;
-
pomoč delavcem pri sestavljanju letnega načrta dela;
-
pomoč pri administrativnem delu v zvezi z dopisi, okrožnicami, statističnimi poročili;
-
usmerjanje organizacij na šoli;
-
vodenje roditeljskih sestankov o nadarjenih učencih;
-
priprava predstavitve nivojskega pouka in izbirnih predmetov za učence in starše;
-
izpeljava in organizacija ter usmerjanje dela pri nivojskem pouku;
-
izpeljava postopka vključevanja učencev v izbirne predmete in organizacija dela.